پارک بانوان در ابرکوه آغاز به کار کرد


یزدفردا :با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان، بهره برداری از پارک بانوان ابرکوه آغاز شد.


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: شهردار ابرکوه در مراسم افتتاح این پارک اظهار داشت: در راستای ضرورت احداث پارک بانوان ، شهرداری ابرکوه به فراخور توان خود و با در نظر داشتن اهدافی چون، تأمین فضای تفریحی ورزشی ویژه بانوان، تقویت روحیه شادی و نشاط، تأمین آرامش در نهاد خانواده و شادابی و تخلیه انرژی بانوان جوان در محیطی امن همراه با آرامش، عملیات عمرانی این پارک را آغاز نموده بود.


منوچهر مهرزاده افزود: عملیات عمرانی این پارک از سال 1384 آغاز شده است.


وی یادآور شد:این پارک، با مساحتی نزدیک به یک هکتار در مجاورت بافت تاریخی شهر و در محلی که قبلأ به نام باغ خورشید خانم خوانده می شد، احداث شده و اولین گام شهرداری ابرکوه در راستای بهسازی فضای شهری برای بانوان و ارائه خدمات ویژه به آنان به شمار می رود.


مهرزاده خاطر نشان کرد: اعتبارات هزینه شده جهت احداث این پارک، بالغ بر 6500 میلیون ریال می باشد که مشتمل بر هزینه های تملک و عملیات عمرانی است.


مهر زاده در ادامه افزود: این پارک با مستحدثاتی نظیر رواق، اطاق، آب نما، فضای سبز ، وسائل بازی و .... به بهترین نحو ممکن تجهیز شده است.


وی خاطر نشان کرد:شهرداری ابرکوه جهت بهره وری هر چه بیشتر از این مکان، برنامه های استفاده از آن را به دو بخش تقسیم نموده است.


مهرزاده در ادامه اظهار داشت: این پارک، صبح ها کاملأ در اختیار بانوان است و به برنامه های فرهنگی، آموزشی و تفریحی ویژه آنان اختصاص دارد و در ساعات عصر و شب نیز، به صورت خانوادگی قابل استفاده است.


وی افزود: امروزه با توجه به هماهنگ نبودن وظائف همسری با وظائف مادری از یک سو و اشتغال زنان از سوی دیگر، فشار روحی مضاعفی بر زنان وارد می شود و لزوم توجه ویژه مدیران شهری به توسعه فضاهای ورزشی ویژه بانوان بیش از پیش احساس می شود.


به گزارش یزد فردا، کمبود مراکز تفریحی ، یکی از محرومیت های شهرستان محروم ابرکوه می باشد.


http://yazdfarda.com/images/news/actual/?img=36427IMG_5912.JPG
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا